- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
We durven het bijna niet nog eens te herhalen, maar de gezondheidscrisis heeft haar stempel gedrukt op de evolutie van verschillende categorieën. Het heeft de markt op zijn kop gezet en zou ook wel eens de supermarkt kunnen helpen veranderen!
Het is misschien wel de enige echte winnaar van deze al te lange coronacrisis: de buurtsupermarkt heeft niet alleen standgehouden in de storm van de eerste schapplunderingen, maar heeft ook een recordomzet behaald, wat veel uitbaters waarschijnlijk de middelen heeft gegeven om in hun verkooppunt te investeren, in een tijd waarin de concurrentie heviger is dan ooit. Veel ketens hebben dit jaar hun winkelconcept vernieuwd of opgefrist. De voorbereidingen waren waarschijnlijk al lang voor het begin van de pandemie gestart, waardoor de retailers niet konden anticiperen op alle lessen die ze uit de crisis getrokken hebben. Er zijn nochtans veel nieuwe accenten. De post-COVID- supermarkt zal nog steeds een parkeerterrein, gangen, schappen, koelkasten en een kassaruimte hebben, maar de meeste experts op het gebied van winkelinrichting voorzien ook een reeks nieuwe factoren. Een kleine compilatie.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?