- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
AB InBev is de grootste bierbrouwerij ter wereld, maar zou ook op weg zijn om de grootste producent van consumptiegoederen tout court te worden. Dat schrijft De Tijd op basis van een rapport van Goldman Sachs.
Volgens de analisten van Goldman Sachs kan AB InBev tegen 2018 de grootste wereldwijde speler in FMCG worden, en daarmee Nestlé, Procter & Gamble en Coca-Cola voorbijsteken. Daarvoor moet de brouwer wel een monsterovername doen in de komende jaren. Van SABMiller bijvoorbeeld, de tweede grootste brouwer ter wereld.
AB InBev nam eerder al Anheuser-Busch en Grupo Modelo over, en het bedrijf ontstond zelf in 2004 door een fusie tussen Interbrew en Ambev.
Of AB InBev Coca-Cola ook echt zal voorbijsteken, valt natuurlijk nog af te wachten.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?