Silvercrest
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Silvercrest
Lidl heeft deze week bekend gemaakt dat een nieuwe versie van zijn bekende keukenrobot ‘Monsieur Cuisine’ vanaf 6 december in Frankrijk beschikbaar is. In het verleden lokte de verkoop van het toestel in verschillende winkels een overrompeling uit.
In Frankrijk is de keukenrobot van Lidl populair. Van de nieuwe versie, ‘Monsieur Cuisine Smart’, zullen vanaf 6 december 180.000 exemplaren verkochtworden in 1.570 winkels. Er zijn ook al extra verkoopmomenten voorzien voor volgend jaar. De prijs: 399 euro, ofwel 40 euro meer dan zijn voorganger, ‘Monsieur Cuisine Connect’, die een groot succes kende en in sommige winkels voor een overrompeling zorgde: mensen verdrongen elkaar om een exemplaar vast te krijgen. Het nieuwe toestel heeft een krachtigere motor (1.000 Watt in plaats van 800), een groter scherm en stembediening, net als nieuwe functionaliteiten (sous vide koken, laten sudderen, …) die aan de reeds bestaande toegevoegd worden (koken, mixen, hakken, …).
Het toestel zal ook in ons land verkocht worden, al moeten de Belgische consumenten er wel nog even op wachten. “Ik kan bevestigen dat we het toestel ook hier zullen verkopen, maar we hebben daar nog geen datum voor vastgelegd. In het algemeen zijn onze zuiderburen altijd iets eerder als het over dit soort producten gaat”, zegt Julien Wathieu, Franstalige woordvoerder Lidl België en Luxemburg. Het toestel van Lidl is niet helemaal onomstreden: in januari van dit jaar heeft Vorwerk, een fabrikant van hoogwaardige keukenrobots, klacht ingediend tegen Lidl in Frankrijk en Spanje wegens namaak. Volgens het Duitse bedrijf vertoont het apparaat verschillende gelijkenissen met de Thermomix, haar succesproduct waarvan het TM6 model een prijskaartje van 1.299 euro heeft. Als Lidl heeft Lidl de oude modellen uit stock gehaald, om een nieuwe variant van de keukenroboot op de markt te brengen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?