Vandaag is het Chris Flamée, Marketing Manager bij de biscuiterie Jules Destrooper, dat net een volledige rebranding van zijn packaging onderging, die vertelt over zijn prachtige en vooral krokante campagne die onlangs op de cover van Gondola Magazine prijkte.
Klant aan het woord: Jules Destrooper
Chris Flamée
Chris, kunt u ons iets meer vertellen over de nieuwe packaging en de reden waarom u hiervoor gekozen hebt?
Het merk dat intussen meer dan 130 jaar op de teller heeft staan, kreeg dit voorjaar een grondige ‘make-over’. Onderzoek had aangetoond dat het verhaal van het merk nog steeds als relevant en actueel werd ervaren door de consument (zeker ons ingrediëntenverhaal en het feit dat wij geen gebruik maken van bewaarmiddelen, kleur- en kunstmatige smaakstoffen), maar dat de verpakking dit verhaal niet of onvoldoende ondersteunde en bovendien als gedateerd en eerder statisch werd aanzien. Daarnaast bleek de verpakking ook voor verbetering vatbaar op het vlak van ‘shelf presence’ en ‘stopping power’. Twee cruciale eigenschappen in een grotendeels impuls gedreven productcategorie.
De iconische en zeer herkenbare blauw-witte kleurencombinatie hebben wij behouden, maar die kreeg een meer energieke en hedendaagse uitstraling. De merknaam, de Belgische authenticiteit, maar vooral de heerlijke koekjes en hun ingrediënten, staan nu meer dan ooit centraal in de nieuwe verpakking. Zo werd de iconische branding van Jules Destrooper gecentraliseerd en geoptimaliseerd wat een ode is aan het oorspronkelijk verpakkingsdesign van het merk. Ook staat er op de voorzijde van de verpakking een duidelijke verwijzing naar het hoofdingrediënt ‘boter’ dat de rode draad vormt in alle recepturen en creaties van Jules Destrooper, en een duidelijke USP is van het merk. De dynamische vallende koekjes zorgen dan weer voor de noodzakelijke, smaakgerichte energie voor wat voordien, een statisch en koud ontwerp was. Op de achterzijde van de verpakking vertellen wij aan de hand van roterende ‘stories’ ons verhaal.
Tijdens het re-designproces hebben we er duidelijk over gewaakt dat de vertrouwde waarden van echte tijdloze kwaliteit en vakmanschap harmonieus samengaan met een meer expressieve en pleziergerichte productervaring. Het resultaat is een design dat de positionering van het merk Jules Destrooper (‘Crafted for Real Enjoyment’) duidelijk communiceert.
Waarom heeft u een cover takeover verkozen boven alle andere mogelijkheden?
Als onderdeel van een breder Trade Marketing communicatieplan, leek een cover takeover ons niet alleen een heel kwalitatieve maar vooral ook een originele en opvallende communicatiedrager om onze boodschap rond het re-design en de daaraan gekoppelde ondersteuning bij de doelgroep beslissingsnemers over te brengen. Ook de mogelijkheid tot storytelling of het vermelden van extra info op de verso-zijde was voor ons een duidelijk toegevoegde waarde bij het verhaal dat wij te vertellen hadden.
Heeft u reacties gekregen op deze cover takeover?
Alleen maar positieve reacties. De campagne heeft haar doel duidelijk niet gemist bij de doelgroep beslissingsnemers maar ook voor een stuk daarbuiten. Het viel ons echt op hoeveel mensen in het algemeen de cover takeover hadden opgemerkt.
Waarom hebt u gekozen voor Gondola?
Gondola is en blijft voor ons de voornaamste titel om de beslissingsnemers in de distributie- en FMCG-sector te bereiken.
Bedankt Chris, voor deze getuigenis over dit geslaagde project. Wilt u ook een campagne op maat, inclusief de hulp van onze media-experten? Aarzel dan niet en neem contact op met jullie contactpersoon.
Getuigenis van Janna, onze media-experte.
“De cover takeover is natuurlijk het ultieme middel voor alle merken om hun impact zo groot mogelijk te maken. Telkens als ze een evenement, een productlancering of een groot project, in hun categorie organiseren, kunnen ze meteen ook schitteren op de cover van het magazine dat als referentie dient voor alle professionals uit de distributie- en FMCG-sector.
De visuele impact is natuurlijk enorm. Dankzij de vrije ruimte op de keerzijde van de cover takeover kunnen klanten de foto bovendien nog voorzien van extra gegevens, feiten en argumenten. Gondola heeft een erg grote verspreiding, die elk jaar systematisch wordt gevalideerd door de controleurs van het CIM. Daarnaast circuleert het magazine ook binnen bedrijven. Vooral bij de primaire lezers ligt dat percentage zeer hoog. Door te kiezen voor de cover takeover formule, reduceert u dus niet alleen uw impact maar geeft u uw product ook de plaats die het verdient: in de volle vitrine!