Klant aan het woord: Nationale Loterij

De pop-up was een unieke aangelegenheid om onze aanpak op een creatieve manier te illustreren.  

Sophie Mouton
Shopper and Trade Marketing Management

Kunt u ons iets meer vertellen over de Nationale Loterij en het Kadoosjes en Krasboom concept?

2020 was voor iedereen een apart jaar. Ook voor de Nationale Loterij zorgde de uitbraak van de pandemie voor aanzienlijk wat uitdagingen. Onze activiteiten verderzetten was de grootste prioriteit daar talrijke verenigingen en projecten rekenen op steun van de Nationale Loterij. Die steun is zeker nu heel hard nodig en alleen maar mogelijk dankzij alle spelers die af en toe deelnemen aan een spel van de Nationale Loterij. Om de verkoop van die spelen te verwezenlijken kunnen we rekenen op onze talrijke partners. Die hebben de laatste weken en maanden, dag na dag, talloze inspanningen geleverd om hun handelszaak verder te doen draaien en dit, ondanks de vele moeilijkheden waarmee ze werden en nog steeds worden geconfronteerd. Dankzij hun inspanningen kon de verkoop van onze producten verder gaan waarvoor we hen ontzettend dankbaar zijn.

Daarnaast is het ook belangrijk dat we inspelen op de verwachtingen van de consumenten. Ook al wordt het eindejaar van 2020 een atypische periode misschien zonder de traditionele familiale bijeenkomsten en eindejaarsfeesten, toch zullen mensen elkaar nog steeds willen verrassen met een origineel cadeau dat bovendien ook nog betaalbaar is. Het is nu net op die verwachting van de consument waar we, samen met onze partners, een passend antwoord op kunnen bieden.

Dankzij Kadoosjes en Krasbomen krijgen de handelaars de mogelijkheid hun klanten een origineel, verrassend én betaalbaar assortiment aan cadeaus aan te bieden en hierdoor hun omzet te verhogen.

Kadoosjes en Krasbomen zijn geen nieuw concept. Het is er wel eentje dat in de smaak valt, zowel bij de partners als bij de consumenten. Reden te meer om verder te bouwen op dit reeds succesvol concept.

De Krasboom is beschikbaar in 2 formaten:

  • De grote Krasboom van om en bij de 70 cm met maar liefst plaats voor 24 krasbiljetten. Een cadeau van formaat dat zorgt voor sfeer onder of in de kerstboom, de echte dan. Maar ook een leuk idee voor diegenen die op zoek zijn naar een originele adventskalender.

  • De Krasboom wordt ook aangeboden in een kleiner formaat van 45 cm met ruimte voor 8 krasbiljetten.

Naast de Krasbomen worden er ook de klassieke Kadoosjes aangeboden. Hun vorm mag dan al iets traditioneler zijn, ook de Kadoosjes zijn een ware topper bij de consumenten.

 

Hoe heeft u dit vertaald naar de retailers?

Uiteraard zijn de Krasbomen en Kadoosjes zoveel meer dan alleen maar originele cadeauverpakkingen voor krasbiljetten. Met dit concept ondersteunen we de handelaar in zijn doelstelling om producten aan te bieden die aansluiten bij de specifieke noden van zijn klanten. Daarom hebben we dit jaar voor onze handelaren enkele modelassortimenten samengesteld waardoor zij een pasklaar antwoord hebben dat aansluit bij het budget dat de klant wenst uit te besteden.

Uiteraard hoort bij een leuk concept ook de nodige promotionele ondersteuning. Onze partners worden voorzien van affiches en allerhande promotiemateriaal zo dat het concept ook op de winkelvloer goed zichtbaar is. Tenslotte wordt er ook aandacht besteed aan digitale promotie door het ter beschikking stellen van Facebook-posts waardoor de partner op zijn sociale media promotie kan maken.

Kadoosjes en Krasbomen zijn dus voor de partner een aantrekkelijk promotiemechanisme om enerzijds in te spelen op de noden van zijn klanten, maar anderzijds ook om zijn omzet aanzienlijk te verhogen.

Dergelijke promotionele acties worden niet alleen tijdens de feestdagen georganiseerd. Het hele jaar door voert de Nationale Loterij actieve promotie waarbij naast grootschalige mediacampagnes, de partners ook steeds worden voorzien van passend promotiemateriaal, dit zorgt ervoor dat klanten constant op de hoogte blijven van producten en Jackpots. Dit is van groot belang voor impulsproducten als deze van de Nationale Loterij.

Waarom hebt u voor Gondola gekozen om te communiceren over uw producten?

Gondola is een vakblad dat door talrijke retailers wordt gelezen. De inhoud is kwalitatief en geeft de lezers de mogelijkheid nieuwe inzichten te verwerven in thema’s en onderwerpen die voor de retailspecialisten als belangrijk worden beschouwd. De Nationale Loterij is sinds lang actief aanwezig in de retailsector. Onze partners kunnen rekenen op een uitgebreide waaier aan aantrekkelijke voordelen maar op de expertise van de medewerkers die de relatie met hun klanten verzorgen. Het opbouwen van een stevig partnership waarbij we de specifieke noden van al onze partners tegemoetkomen om zo samen te bouwen aan een succesvol verhaal voor beide partijen is voor ons een prioriteit.

Waarom hebt u gekozen voor een pop-up?

De pop-up was een unieke aangelegenheid om onze aanpak op een creatieve manier te illustreren.  

Wat hoopt u te bereiken met deze actie?

Door het aanbieden van dergelijke concepten streven we ernaar de vraag van de consumenten op bevredigende wijze te beantwoorden, waardoor de verkoop van onze producten bij de partners ook toeneemt.

Contacteer voor meer info

Janna Salhoume

Sales Manager Media 

T +32(0)2 616 00 40

E  j.salhoume@gondola.be

Contacteer
Janna Salhoume