Albert Heijn
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Albert Heijn
Door de hoge inflatie gaan consumenten niet alleen meer naar discounters, ze combineren ook vaker supermarkten om de laagste prijs te vinden. 1 op 4 is veranderd van vaste supermarkt, blijkt uit onderzoek van iVox.
Door de krimpende koopkracht gaan consumenten bij meer supermarkten langs, op zoek naar betere prijzen. In een bevraging van iVox in opdracht van Aldi blijkt dat de helft van de respondenten aangeeft dat ze vaker verschillende supermarkten combineren. 1 op 4 zegt veranderd te zijn van vaste supermarkt. Meer dan 3 op de 5 Belgen aan soms vaker langer te wachten om producten aan te kopen in functie van promoties die eraan komen. In de zoektocht naar lage prijzen komen meer Belgen over de vloer bij discounters als Aldi en Lidl, blijkt nog uit de bevraging: bijna 3 op de 5 Belgen doen dat. 64% van de jongvolwassenen koest voor discounters, bij mensen tussen 35 en 45 jaar is dat 56%. De voornaamste argumenten die de keuze voor discount motiveren zijn: de goede prijs-kwaliteitsverhouding (64%), besparen op het budget (45%), interessante promoties en aanbiedingen (43%) en winkelen dichtbij huis (42%). Sinds het begin van dit jaar doen huismerken in alle supermarkten het beter.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?