NRF
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
NRF
De Paris Retail Week, die deze week in Parijs wordt gehouden, zal in 2025 een grote verandering ondergaan. Organisator Comexposium heeft een samenwerking aangekondigd met de National Retail Federation (NRF), die de beroemde 'Big Show' in New York organiseert.
Als gevolg van deze samenwerking wordt Paris Retail Week in 2025 de Big Show Europe van NRF Retail. De eerste editie van dit nieuwe evenement wordt gehouden van 16 tot en met 18 september 2025, in de paviljoens 4 en 6 van het Parc des Expositions aan de Porte de Versailles in Parijs.
“NRF is er trots op 's werelds toonaangevende retailers te vertegenwoordigen en we zijn verheugd onze aanwezigheid en ondersteuning uit te breiden naar nieuwe markten, als aanvulling op de jaarlijkse Big Show in New York en Retail's Big Show Asia Pacific”, zegt Matthew Shay, president en CEO van NRF, 's werelds grootste en machtigste nationale retailfederatie. “Elke dag ontdekken retailers nieuwe tools, nieuwe benaderingen en nieuwe innovaties om zo goed mogelijk tegemoet te komen aan de behoeften van hun klanten, zowel loyale als nieuwe. Al bijna 110 jaar omarmt NRF deze zelfde cultuur van verandering om toonaangevende content en programma's te ontwikkelen.”
De samenwerking tussen NRF en Comexposium is geen primeur: afgelopen juni organiseerden NRF en Comexposium gezamenlijk de eerste NRF Retail's Big Show Asia-Pacific, die meer dan 6.000 beslissers en 300 solution providers gedurende drie dagen samenbracht in Singapore. De aankondiging van dit partnerschap in Europa krijgt een nog grotere betekenis, zoals Laurent Noel, Divisional Managing Director van de Comexposium Group, aangeeft: “Paris Retail Week is al een belangrijk evenement voor Europese retailers. Al meer dan 10 jaar brengen we elk jaar meer dan 350 exposanten samen, die de hele waardeketen van omnichannel commerce bestrijken. Paris Retail Week biedt ook meer dan 150 plenaire conferenties en workshops over alle onderwerpen die verband houden met de zakelijke uitdagingen van retailers. Door de krachten te bundelen met NRF, geleid door dezelfde doelstelling om retailers en e-retailers te helpen hun zakelijke en ontwikkelingsuitdagingen aan te gaan, bieden we het beste van twee werelden door middel van een nieuwe show op een schaal die ongekend is in Europa”.
De Comexposium Group is een van 's werelds grootste organisatoren van evenementen en organiseert meer dan 150 evenementen voor professionals en het grote publiek, waaronder SIAL Parijs, die in oktober 2024 haar deuren opent en haar 60e verjaardag viert.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?