- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Belgische kledingwinkel ZEB opent in Vlaanderen dertig nieuwe winkels en evenveel The Fashion Store-winkels. De kledingketen wil ook Nederland veroveren, het liefst met minstens vijf winkels in één keer. “Tot nu toe vonden we nooit de juiste partners, maar we zijn wel van plan om naar Nederland te gaan”, zegt CEO Luc Van Mol.
Kledingketen ZEB blaakt van ambitie. Sinds Luc Van Mol het modebedrijf uit de grond stampte, is de kledingketen aan een gestage opmars bezig. Vorig jaar nam het de Waalse keten PointCarré over, terwijl er ook een kinderformule op poten werd gezet: ZEB For Stars. Die keten bleef tot nu toe beperkt tot één winkel, maar zal uitgroeien tot een keten met twintig winkels in Vlaanderen. Ook voor ZEB is er nog groeimarge, aldus Luc Van Mol. “In Vlaanderen komen er dertig winkels bij. Ook voor The Fashion Store is er een expansie van dertig winkels.”
Van Mol voegde eraan toe dat ZEB ook plannen heeft om naar Nederland te gaan. “De moeilijkheid is daar om de juiste partners te vinden. Er is al mogelijkheid geweest om verlieslatende bedrijven over te nemen, maar dat lijkt ons niet interessant. We nemen liever een gezonde partner over om die nog gezonder te maken. Maar de interesse en de ambitie is er zeker. Als we de stap zetten, zal het met minstens vijf winkels in één keer zijn. We willen het meteen goed doen.” In tegenstelling tot in België zal ZEB in Nederland wel op zoek gaan naar locaties in binnensteden, om de eenvoudige reden dat er bij onze noorderburen een verbod is op modezaken in de periferie. In Vlaanderen blijft ZEB net weg van binnensteden, een strategie die behouden blijft, gaf Luc Van Mol mee.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?