- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Sterke resultaten voor Action. In de eerste 6 maanden van dit jaar wist de low-end retailer zijn omzet te laten groeien met 33,5%, ook de winst nam toe met maar liefst 52%. Dat blijkt uit de halfjaarcijfers van Action.
Action zet zijn goede resultaten verder in de eerste helft van dit jaar. De netto-omzet steeg met 33,5% tot 5,2 miljard euro, iets wat vooral te danken is aan de vele nieuwe winkelopeningen. In de eerste 6 maanden opende de low-end retailer namelijk 90 nieuwe winkels in 11 landen, wat het totaal aantal verkooppunten op 2.353 brengt. Op like-for-like basis steeg de omzet van Action met 21,8%, vooral gedreven door de vele bezoekers. Maar niet alleen de omzet ging erop vooruit, ook de operationele EBITDA nam met maar liefst 52% toe tot 683 miljoen euro tegenover dezelfde periode een jaar eerder. "In de eerste zes maanden van 2023 zagen we opnieuw meer klanten naar onze winkels komen, waardoor onze netto-omzet toenam”, reageert CEO Hajir Hajji. “Een dergelijke groei vraagt veel inzet van onze medewerkers. Ik ben dan ook blij dat ze hun bijdrage aan het succes van Action erkennen." Ter herinnering, in mei opende de keten zijn Belgische webshop. Het assortiment, dat bestaat uit grotere artikelen die klanten doorgaans liever thuisgeleverd krijgen, bevat andere producten dan in de winkels. Bovendien wisselt het gamma in de webshop regelmatig, onder andere via wekelijkse nieuwe online-only deals.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?