- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De gezondheidscrisis heeft veel consumentengewoonten, ook in de betalingssector, overhoop gehaald. Volgens Bancontact Payconiq Company is het aantal mobiele betalingen in België in één jaar tijd met 88% gestegen.
Vorig jaar betaalden 4,9 miljoen Belgen met hun smartphone via de Payconiq by Bancontact-app of een bancaire app die de Bancontact en/of Payconiq betaalmethoden aanbiedt. Daarnaast daalde het aantal cashbetalingen: bij Delhaize werd minder dan 10% van de verkopen vorig jaar met cash betaald. Daarom heeft de supermarktketen nu besloten om betalingen via Payconiq aan te bieden in zijn winkels. “Vanaf deze zomer zal de klant ook mobiel kunnen betalen via Payconiq. Klanten die dat wensen, kunnen hun aankopen betalen met de Payconiq by Bancontact-app op hun smartphone (of een bancaire app die de Payconiq betaalmethode aanbiedt)”, meldt Delhaize in een persbericht. Om de nieuwe betaalmethode te kunnen aanbieden, zullen alle traditionele en automatische kassa’s worden uitgerust met een geïntegreerde QR-code die met de smartphone wordt gescand om het te betalen bedrag over te brengen. De nieuwe betaalfunctie zal vanaf mei beschikbaar zijn in de supermarkten van Ekeren, Kraainem en Tubeke. Deze zomer zal Payconiq worden geactiveerd in alle 128 geïntegreerde supermarkten en later ook in de deelnemende aangesloten winkels (AD Delhaize, Proxy Delhaize en Shop&Go).
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?