- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Brouwer AB InBev gaat de prijzen van zijn bieren Stella Artois, Jupiler, Hoegaarden en Leffe verhogen. Gemiddeld zal een pintje 2 eurocent duurder worden.
Pilsbier wordt in februari gemiddeld 1,5 eurocent duurder per glas. Inclusief de speciaalbieren is dat gemiddeld 2 eurocent meer. De prijsverhoging geldt voor de groothandel, maar zal naar alle waarschijnlijkheid doorgerekend worden aan de consument. De prijsverhoging is volgens InBev Belgium nodig om de rentabiliteit van de lokale afdeling stabiel te houden. Die staat onder druk door “een aanhoudende gestage volumedaling en veranderende consumptiepatronen en smaakontwikkelingen”, klinkt het in een persbericht. Concurrenten Alken-Maes en Haacht hebben voorlopig nog niet gereageerd op de prijsverhoging.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?