- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
AB InBev werkt aan een machine waar consumenten thuis makkelijk bier, cocktails en andere alcoholische dranken mee kunnen maken. Het slaat daarvoor de handen in elkaar met het Amerikaanse koffiemachinemerk Keurig.
Bierreus AB InBev heeft samen met Keurig Green Mountain een joint venture opgericht om de ontwikkeling van een “in-home alcohol drink system” te onderzoeken. Concreet gaat het om een apparaat dat het mogelijk zou maken voor consumenten om thuis zelf alcoholische dranken te “tappen”.
De machine bouwt verder op de technologie achter de Keurig Kold, waar je frisdranken mee kon maken. Of dat wil zeggen dat AB InBev premixen wil commercialiseren voor zijn populaire biermerken, is niet duidelijk. Het bedrijf zegt enkel dat zijn bijdrage aan het project zijn expertise in brouw- en packagingtechnologie is.
Keurig is in Noord-Amerika vooral bekend als producent van koffiemachines, vergelijkbaar met die van Nespresso. Eerder probeerde het al zonder succes soepcups te lanceren voor zijn machines, en ook de SodaStream-concurrent Keurig Kold werd snel afgevoerd. Het bedrijf boekt echter tegenvallende omzetcijfers en is daarom op zoek naar nieuwe successen.
Of de biermachine ook snel in de Belgische winkels zal liggen, is twijfelachtig. Het project bevindt zich nog maar in de onderzoeksfase, en focust zich enkel op Noord-Amerika. Mogelijk tik je sneller een Beer Bar, de bierkit van SodaStream, op de kop.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?