- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Nederlandse discountketen Action wil voor het eind van dit jaar 50 winkels in België openen. Op langere termijn moeten dat er meer dan 100 worden. Althans, dat heeft de voorzitter van de keten, Ronald van der Mark, afgelopen woensdag aan onze collega’s van De Tijd gemeld.
De “Aldi van de non-food”, bekend vanwege zijn sobere uiterlijk, heeft al 38 winkels in België. “Wij hebben dit jaar zeven winkels geopend in België: vier in Vlaanderen en drie in Wallonië”, verklaart van der Mark.
Een gemiddelde Action winkel is ongeveer 800 m2. Het assortiment loopt van speelgoed en textiel naar papier- en schrijfgerei. Slechts een derde van het assortiment is vast, de rest wijzigt bijna wekelijks. Action heeft meer dan 8.500 werknemers in dienst, waarvan 400 in ons land.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?