AD Delhaize Waregem
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
AD Delhaize Waregem
In Waregem opende een gloednieuwe AD Delhaize die op veel manieren indruk maakt: 2.300 vierkante meter winkeloppervlakte, zo’n 18.000 referenties, meer dan 5 meter hoge plafonds, stijlvolle aankleding, een voorgevel die in het oog springt en een bowlingzaak die in hetzelfde pand onderdak krijgt. De winkel is het werk van Sam, Tom, Geert Dewitte en Nadia Debonné, een ondernemersfamilie met retail in het bloed.
Zijn ogen fonkelen van trots. Het zware werk heeft geloond, zegt Tom Dewitte. Eerst vijf jaar voorbereiding en daarna veertien maanden bouwen, zo lang duurde het om samen met zijn broer Sam en zijn ouders de nieuwe AD Delhaize in Waregem te laten verrijzen. Het resultaat is een winkel die indruk maakt, door de hoge plafonds en de omvang– netto 2.300 vierkante meter winkeloppervlakte -, maar ook door de stijlvolle afwerking. “We hebben ook wel op dat speciale gevoel gewerkt. Het mocht iets meer zijn, iets waarvoor mensen speciaal naar hier komen. Zo’n aanpak werkt zeker niet overal, maar in deze regio wel”, zegt Sam Dewitte. “Daarnaast hebben we vooral gekozen voor een overzichtelijke winkelinrichting. Als je binnenkomt, zie je meteen waar de visafdeling, de slagerij en de bakkerij zich bevinden. Dat is het voordeel van de keuze die we maakten om hoge plafonds te gebruiken: je creëert niet alleen een gevoel van ruimte, het is voor klanten ook makkelijker om zich te oriënteren en alle afdelingen terug te vinden.” Zijn broer Tom knikt. “Het voordeel is dat we hier van een blanco blad konden beginnen. We hebben de winkel ingericht op basis van onze kennis en ervaring. We wilden bij het binnenkomen van de winkel de producten tonen waar we het meest trots op zijn: bereide maaltijden en on-the-go-voedingsproducten die we zelf maken. Het benadrukt onze identiteit.”
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?