- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Belgische winkelketen AS Adventure neemt haar Duitse sectorgenoot McTrek over. Daarmee krijgt AS Adventure voor het eerst toegang tot de Duitse markt.
Het in Hanau (Duitsland) gevestigde McTrek is een middelgrote outdoor retailer met een winkelformule die vergelijkbaar is met die van AS Adventure. Het bedrijf, dat vorig jaar goed was voor een omzet van 52 miljoen euro, telt 39 winkels in Duitsland en een snelgroeiende webshop. Met de overname van McTrek zet de AS Adventure Group toegang haar eerste stappen in Duitsland, dat de grootste outdoor markt van Europa is.
Duitsland wordt al het zevende land waar de Belgische groep actief wordt. AS Adventure is momenteel al met verschillende merken aanwezig in zes landen: in België, Luxemburg en Frankrijk met de winkelketen AS Adventure, in Nederland met Bever en Cotswold Outdoor, en in het Verenigd Koninkrijk en Ierland met Snow + Rock.
De AS Adventure Group, die in 1995 opgericht werd in België, is ondertussen goed voor een totaalomzet van ruim 500 miljoen euro. Naar verluidt zou de retailer een overnamebedrag van 38 miljoen euro neerleggen voor McTrek.
De CEO van McTrek, Ulrich Dausien, blijft aan boord en wordt ook aandeelhouder van de A.S. Adventure-groep. “Ik ben ervan overtuigd dat McTrek zich binnen de AS Adventure Group in hoog tempo kan ontwikkelen. Het doel is om nog beter te voldoen aan de wensen van de klant en steeds meer mensen te inspireren voor het buitenleven”, zegt hij.
Frederic Hufkens, CEO van AS Adventure Group: “We kijken ernaar uit om samen met het McTrek team het potentieel van de Duitse markt nog beter te benutten, door gebruik te maken van de expertise in de groep”.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?