- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
A.S. Adventure Group vervelt tot Yonderland. De groep ondergaat de naamsverandering na een stevige financiële herstructurering.
A.S. Adventure Group, de holding boven A.S. Adventure (en ook Bever en Juttu), gaat nu door het leven als Yonderland. De nieuwe naam staat voor “een positieve wereld waarin we steeds op ontdekking zijn en open staan voor verwondering”, zo klinkt het. De naamsverandering komt er na een stevige financiële herstructurering. De groep kreeg 85 miljoen euro aan schulden kwijtgescholden, een ingreep waarbij de banken de helft van de aandelen in handen kregen.
Er komt ook een kapitaalinjectie van 25 miljoen euro. De groep hijst twee nieuwe leden aan boord van de Raad van Bestuur: de voormalige CEO van bol.com, Daniel Ropers, en Robert Bensoussan – ex-CEO van L.K. Bennett en boardmember bij Lululemon en Celio. Hun benoeming past in het kader van “de voorziene groeistrategie” van de groep, zegt CEO Frederic Hufkens, die de omnichannelstrategie verder wil verfijnen maar de winkels als “hart van de organisatie” houdt.
Volgens CFO Kris Horrevorst is de groep in 2020 winstgevend gebleven: “Onze retailmerken zijn de voorbije maanden zelfs populairder geworden omdat de pandemie nog meer mensen heeft verleid om het buitenleven te ontdekken. We willen groeien door selectief nieuwe winkels te openen en ook onze e-commerceplatformen uit te breiden.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?