Ahold Delhaize is een strategisch partnerschap aangegaan met Hanshow Technology om digitale in-store systemen voor haar Europese merken te introduceren. De eerste stap van deze samenwerking? In de Europese vestigingen van de groep zullen voortaan elektronische etiketten gebruikt worden over het hele netwerk. Daarnaast zullen de groep en Hanshow een Joint Innovation Lab opzetten om nieuwe in-store functionaliteiten te ontwikkelen.

De samenwerking tussen Ahold Delhaize en Hanshow begon in het begin van 2018 met elektronische labels (ESL) in de schappen van de Delhaize winkels in België en Albert Heijn in Nederland. Met deze oplossing kunnen klanten op eenvoudige wijze productinformatie verkrijgen en via smartphone- of NFC-kaarten (Near Field Communication) betalen. Ze maakt ook snellere en meer dynamische prijsmethoden mogelijk, zoals automatische prijsverlagingen voor artikelen waarvan de vervaldatum nadert. 

Dit partnerschap werd uitgebreid en geïntensiveerd zodat de twee bedrijven nu samen nieuwe digitale oplossingen zullen ontwikkelen voor alle Europese merken van Ahold Delhaize.

Eerste stap

Voor Hanshow is de eerste stap in dit partnerschap om de oplossing van de elektronische labels te leveren aan alle Europese Ahold Delhaize-merken in Nederland, België, Luxemburg, Griekenland, Tsjechië, Servië en Roemenië. 

Innovatielab

In het Joint Innovation Lab zullen Hanshow en Ahold Delhaize ook andere digitale innovaties ontwikkelen op verschillende gebieden zoals contactloze betaling, navigatie in de winkel en winkelreclame. 

Hanshow's hoofdkwartier komt dichterbij dat van Ahold Delhaize...

In het kader van deze samenwerking zal Hanshow haar Europese hoofdkantoor verhuizen naar de regio Amsterdam, vlakbij het hoofdkantoor van Ahold Delhaize. Dit initiatief zal beide teams in staat stellen nauw samen te werken en tegelijkertijd nieuwe oplossingen te ontwikkelen en te testen.

"De digitale systemen die we via dit partnerschap zullen ontwikkelen, zullen de klantenervaring in onze winkels verbeteren en ons in staat stellen om efficiënter te werken", zegt Wouter Kolk, CEO van Ahold Delhaize Europe & Indonesië. "Hanshow biedt de beste toepassingen en knowhow in de winkel, en we waren zeer tevreden met hun bijdrage aan de YesWeScan mobiele scan- en betaalservice bij Delhaize en de eerste golf van digitale labelintegratie bij Albert Heijn. Dit is een belangrijke stap voor Ahold Delhaize en onze lokale merken om onze klanten een makkelijke en aantrekkelijke winkelervaring te bieden".

"We zijn dankbaar voor het vertrouwen dat Ahold Delhaize in ons heeft gesteld en we waarderen zijn visie en zijn voortdurende inzet om verandering te bewerkstelligen. De detailhandel ondergaat een fundamentele transformatie en wordt mobieler en digitaler. Hierdoor worden klanten, winkelmedewerkers, producten en de winkel zelf dichter bij elkaar gebracht", zegt Shiguo Hou, Executive Chairman en CEO van Hanshow Technology.