Ahold Delhaize/Stop & Shop
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Ahold Delhaize/Stop & Shop
De Stop & Shop supermarktketen, een Amerikaanse dochteronderneming van Ahold Delhaize, sluit tegen het einde van het jaar 32 van zijn minder performante winkels, zo lieten de twee groepen weten in een persbericht.
In een persbericht dat afgelopen vrijdag verscheen laat de Amerikaanse keten Stop & Shop weten zich voor te bereiden om de komende maanden 32 van zijn slechtst presterende winkels te sluiten, in Connecticut, Massachusetts, New Jersey, New York en Rhode Island. De retailer zal in deze vijf staten in het noordoosten van de VS evenwel nog ruim 350 winkels blijven exploiteren. "Zoals we in mei hebben aangekondigd, heeft Stop & Shop zijn hele winkelportfolio geëvalueerd en de moeilijke beslissing genomen om slecht presterende winkels te sluiten, opdat een gezonde basis ontstaat voor de toekomstige groei van ons merk", aldus Gordon Reid, voorzitter van het aloude winkelmerk. Deze beslissing kadert in de 'Growing Together'-strategie van de groep Ahold Delhaize, het moederbedrijf van Stop & Shop, voor de periode 2025-28, die dit voorjaar werd voorgesteld. Die strategie streeft onder meer naar een gemiddelde jaarlijkse groei van de netto-omzet van 4% en een onderliggende operationele marge van 4%, terwijl cumulatief zo'n € 5 miljard aan besparingen wordt gerealiseerd. Alles samen baat de Amerikaanse divisie van Ahold Delhaize in de VS zo’n 2.000 winkels uit, in 23 staten, met merknamen als Food Lion, Giant Food, The Giant Co, Hannaford en Stop & Shop.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?