- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Terwijl heel wat sectoren kampen met tijdelijke werkloosheid, doen foodretailers het uitstekend. Ahold Delhaize heeft zelfs 40.000 vacatures uitgeschreven om aan de extra vraag te beantwoorden.
Ahold Delhaize laat weten dat het tot dusver 170 miljoen euro uitgaf aan maatregelen om de uitbraak van het coronavirus op te vangen. Het gaat om kosten die gemaakt werden in de winkels, zoals het plaatsen van schermen in plexiglas voor de kassa's en desinfecteringsmiddelen maar ook om aanmoedingingspremies en extra voordelen voor het personeel. De distributiegroep werft ook fors aan en schreef 40.000 vacatures uit. Het werft met name werknemers aan uit getroffen sectoren zoals de luchtvaart en het toerisme, meldt het bedrijf. Zij moeten helpen om mee te beantwoorden aan de toegenomen vraag. Ahold Delhaize gaf van dat bedrag ook 20 miljoen euro uit aan voedselbanken en goede doelen. “De vastberadenheid en de inspanningen van ons personeel vervullen me elke dag opnieuw met trots. Hun houding in deze tijd van grote nood is zonder meer indrukwekkend”, aldus CEO Frans Muller.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?