- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Albert Heijn Nederland breidt het aanbod van de Allerhande Box rigoureus uit. Vanaf morgen kunnen klanten kiezen uit 8 gerechten met verse ingrediënten, kunnen ze zelf het aantal gerechten bepalen én per gerecht het aantal personen variëren.
Eind 2015 opende Albert Heijn de aanval op HelloFresh door zijn eigen maaltijdendienst 'Allerhande Box' op de markt te brengen. Klanten konden via de webshop van Albert Heijn een maaltijdbox bestellen en bij hun thuis laten leveren, waarna ze in 30 minuten een verse maaltijd op tafel konden toveren. Om beter in te spelen op de behoeften van de klant, kondigt de retailer nu aan dat het zijn aanbod fors uitbreidt.
Vanaf morgen kunnen klanten kiezen uit 8 gerechten met verse ingrediënten. Daarnaast kunnen ze iedere week het aantal gerechten zelf bepalen én zelfs per gerecht het aantal personen variëren. Alle maaltijden zijn bovendien los te bestellen, één of twee gerechten is ook mogelijk. En de ingrediënten zitten nu per maaltijd handzaam in één zak.
Marit van Egmond, commercieel directeur bij Albert Heijn Nederland, licht de uitbreiding van de Allerhande Box toe: “Wij willen onze klanten inspireren te koken. Er is voor iedereen en voor elke gelegenheid een keuze, alledaags of juist meer culinair. En tegelijkertijd bieden we meer gemak. Een grote diversiteit aan gerechten met verse ingrediënten die je naar keuze kunt ophalen of laten bezorgen. En als je even een week geen Allerhande Box wilt bestellen, je zit nergens aan vast."
De bestaande voordelen van het Allerhande Box blijven. Zo kunnen klanten zich nog steeds laten inspireren door gevarieerde gerechten: de keuze is afwisselend met wekelijks een vlees-, kip- en visgerecht of drie vegetarische gerechten. Zo is voor iedere gelegenheid een gerecht te vinden. Bovendien wordt de Allerhande Box vanaf 3 gerechten of bij de levering van andere boodschappen gratis thuis geleverd. Tot slot kunnen klanten binnen de 30 minuten een verse maaltijd op tafel toveren.
Toch is Albert Heijn niet de enige die investeert in maaltijdenboxen. Delhaize van zijn kant verkoopt voortaan HelloFresh-maaltijdboxen, die normaal aan huis geleverd worden. Het gaat daarbij nog wel om een proefproject.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?