Albert Heijn heropent zijn deuren op de Groenplaats
- Na 3 jaar keert Albert Heijn terug naar de Groenplaats
- 2 keer per dag organiseert de winkel een 'happy hour'
- Op termijn wil Albert Heijn 100 winkels hebben in België
Na 3 jaar keert Albert Heijn terug naar de Antwerpse Groenplaats. Morgen opent de Nederlandse supermarktketen er opnieuw zijn deuren. Dit keer in het oude postgebouw.
Hoewel de terugkeer van Albert Heijn voor de zomer gepland stond maar corona roet in het eten gooide, opent de keten morgen officieel de deuren van zijn gloednieuwe winkel op de Antwerpse Groenplaats. Drie jaar nadat de vorige Albert Heijn-winkel moest sluiten om een fusie tussen Delhaize en Ahold mogelijk te maken, breit de keten dan toch een vervolg aan dit verhaal. De nieuwe winkel van 1.300m2 strijkt neer in het oude postgebouw, 100 meter van het vorige Albert Heijn-pand. Het is de 54ste vestiging van Albert Heijn dat de ambitie koestert om zijn aantal winkels op te trekken tot 100. De ondernemingsfamilie Kahn, die al een doe-het-zelfzaak heeft in de Nationalestraat, zal het verkooppunt uitbaten.
Naast scherpe prijzen, veel verse producten en een ruim aanbod pakt de keten uit met een on the go assortiment, dat naast te ingang komt te liggen. Klanten kunnen er terecht voor koffie, warme snacks, croque monsieurs, slaatjes en verse sushi. Albert Heijn wil zijn bezoekers ook verrassen en introduceert daarom twee keer per dag een Happy Hour. "Tussen 8-10u en 15u-17u kunnen klanten er koffie en thee kopen tegen de vlijmscherpe prijs van 1 euro", verduidelijkt de keten. Om bezoekers meer comfort te bieden kunnen klanten een uur gratis parkeren in parking Groenplaats, al is er wel een kleine kanttekening: consumenten moeten voor minstens 30 euro shoppen om hiervan gebruik te kunnen maken.
Dat Albert Heijn na drie jaar terugkeert naar deze toplocatie vindt Raf Van den Heuvel, general manager van Albert Heijn België, fantastisch. “Albert Heijn Groenplaats onderstreept het succesparcours van onze formule. Al onze winkels doen het goed, we groeien fors, onze medewerkers werken graag bij ons én de Vlaming omarmt onze formule. We werden vorige maand door de consument uitgeroepen tot meest gewaardeerde supermarkt van Vlaanderen (GfK onderzoek). Dat is een fantastisch compliment waaraan we elke dag opnieuw werken", besluit hij.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?