- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Albert Heijn heeft zopas zijn Belgische app ‘Appie’ gelanceerd. Die zorgt niet alleen voor inspiratie dankzij de 17.000 online recepten, maar biedt ook meer comfort. Zo kunnen klanten online de Albert Heijn-folder lezen of profiteren van extra kortingen dankzij hun gepersonaliseerde Bonus-kaart.
De Belgische app van Albert Heijn ‘Appie’ is er eindelijk. Nadat de app in 2009 al geïntroduceerd werd op de Nederlandse markt, waar het al meer dan 3 miljoen keer gedownload is, is nu ook België aan de beurt. De app moet klanten vooral meer comfort bieden, maar moet hen ook inspireren en gemakkelijker helpen om voordeliger te shoppen. Zo missen ze dankzij ‘Appie’ geen Bonus-voordeel meer, aangezien ze de folder van de Nederlandse keten voortaan ook digitaal kunnen raadplegen op hun telefoon. Dat geldt trouwens ook voor de Bonus-kaart, die ook beschikbaar is op de app. “Als klanten hun Bonus-kaart trouwens personaliseren, krijgen ze extra korting”, aldus Raf Van den Heuvel, general manager van Albert Heijn België.
Een andere functie van de app? Klanten inspireren. Zo biedt de app meer dan 17.000 online recepten zodat klanten gemakkelijker kunnen beslissen wat ze die dag gaan eten. Tot slot kunnen klanten ook gemakkelijk een boodschappenlijstje aanmaken in de app, dat kan worden aangepast tijdens het winkeltraject.
“Albert Heijn België staat voor Hollandse prijzen, een verrassend assortiment en persoonlijke service. Met de Albert Heijn app stop je al dat voordeel in je telefoon – en heb je het altijd bij de hand,” vervolgt Raf Van den Heuvel. “Ik mocht de app al proberen en ben super enthousiast. Het maakt winkelen bij Albert Heijn nog makkelijker, sneller en voordeliger.”
In tegenstelling tot de Belgische app, is de Nederlandse variant iets uitgebreider. Zo kunnen klanten hun smartphone gebruiken om producten te scannen in de winkel en kunnen ze via de app digitaal spaarzegels sparen. Volgens Ann Maes, woordvoerster van Albert Heijn België, zullen die functies binnenkort ook toegevoegd worden aan de Belgische app, al is het voorlopig nog niet duidelijk wanneer dat zal zijn. “ We gaan rustig opbouwen”, laat ze weten aan Gondola.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?