Albert Heijn
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Albert Heijn
Supermarktketen Albert Heijn heeft in zijn contracten met leveranciers een 'coronaboete' opgenomen als producten door epidemieën of pandemieën niet geleverd kunnen worden. Dat meldt het Financieele Dagblad op basis van een kopie van de nieuwe leveringseisen. De voorwaarden gelden ook in België.
De voorwaarden die Albert Heijn oplegt, houden een boete in die kan oplopen tot tachtig procent van de orderwaarde. De supermarktketen kan de boete incasseren als de leverancier 98 procent van de goederen aflevert of als één procent niet leverbaar is. Verder sluit Albert Heijn ook overheidsmaatregelen als een avondklok uit als excuus voor leveranciers, evenals stakingen en arbeidsonrust. De nieuwe voorwaarden zijn 'niet onderhandelbaar'. Of leveranciers boetes ontvangen, wordt op weekbasis bepaald.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?