- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Albert Heijn wil Nederlandse start-ups ondersteunen en breidt daarom zijn 'start-upschap' uit naar Eindhoven en Amersfoort. Eerder werd het schap al gebruikt in Amsterdam. Gedurende éen week krijgen de ondernemingen de kans om hun producten voor te stellen aan het publiek.
Albert Heijn biedt weer ruimte aan vier Nederlandse start-ups in het nieuw ontworpen ‘AH start-upschap'. Inmiddels staat het speciale schap in drie Albert Heijns in Nederland; naast AH XL Gelderlandplein Amsterdam, worden ook AH Eemplein Amersfoort en AH XL Limburglaan in Eindhoven toegevoegd. Het concept blijft verder ongewijzigd: in het schap krijgt iedere start-up gedurende één week de kans om zijn producten te presenteren, te laten proeven en kunnen klanten de producten kopen.
De eerste start-up die zijn producten sinds afgelopen maandag op drie locaties tegelijk presenteert is de start-up ThijsThee. De Amsterdamse start-up verkoopt ijsthee gemaakt van gered fruit. De ijsthee maakt in de tweede week (vanaf 10 september) plaats voor Spruit (ook uit Amsterdam) die verantwoorde diepvriesmaaltijden voor baby’s verkoopt. Vanaf 17 september is het dan weer de beurt aan de verse theekruiden van Plukkruidje (uit Poeldijk). De Groningse start-up Solt verkoopt tot slot vanaf 24 september hun ‘boven Groningen gevangen’ verse Hollandse garnalen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?