- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Nederlandse supermarktketen Albert Heijn blijft bij zijn plannen om uit te breiden in Vlaanderen. De retailer wil dat vooral op eigen kracht doen, en niet door overnames. Dat zegt Corné Mulders (topman AH België) in Trends.
Retailers kiezen bij uitbreidingen naar het buitenland vaak voor overnames van lokale ketens. Voor AH was dat in België nooit een optie, volgens Mulders. Enerzijds vanwege de sterkte en de aantrekkingskracht van het merk Albert Heijn, anderzijds omdat zulke overnames in de jaren ’90 AH bijna de das omdeden. “Wij hebben onze les geleerd. We bouwen de Vlaamse activiteiten liever iets trager uit, maar wel op eigen kracht”, verklaart Mulders tegen Trends.
Albert Heijn opende onlangs zijn 15de winkel in ons land (Bredene) en houdt vast aan het doel van 50 Vlaamse winkels. Aan Brussel en Wallonië waagt AH zich niet, vanwege het taalverschil.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?