Albert Heijn
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Albert Heijn
Albert Heijn zet zijn expansietocht verder en opent twee nieuwe winkels in Vilvoorde en Merksem. “Dit najaar komt daar ook een winkel in Leopoldsburg bij”, bevestigt woordvoerster Ann Maes aan Gondola.
Albert Heijn is goed op weg om zijn ambitie te verwezenlijken om op termijn 100 winkels in Vlaanderen en de Brusselse rand te openen. Vandaag opende de Nederlandse supermarktketen twee nieuwe winkels: eentje op de Bredabaan in Merksem en een andere aan het Broekplein in 4 Fonteinen, in Vilvoorde. Dat brengt het totaal aantal winkels op 63. De nieuwe openingen zijn goed voor een tachtigtal nieuwe jobs. Daarbij zullen franchisenemers Pieter-Jan Vaes (voor Merksem) en Gabriel en Mathieu Colpan (voor Vilvoorde) de leiding op zich nemen. Eerder dit jaar opende Gabriel Colpan ook al een Albert Heijn winkel in Merchtem. De Nederlandse supermarktketen wil zijn groeispurt verderzetten en is van plan om, net als vorig jaar, een tiental winkels te openen. “Dit najaar staat er nog een nieuwe winkel in Leopoldsburg op de planning. Die bevestiging kreeg ik deze morgen”, vertelt Ann Maes aan Gondola. “Over de andere locaties kan ik voorlopig nog niks zeggen, al blijft Limburg voor ons wel een zeer interessante regio.”
Naast nieuwe winkelopeningen, werkt de supermarktketen ook aan de uitrol van onbemande kantoorformules in ons land. Momenteel loopt er een interne test op het kantoor van partner Selecta in Boom, daarna zou het concept uitgerold worden naar 25 locaties in ons land. Al betwijfelt Albert Heijn dat die uitrol er dit najaar zal komen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?