Aldi
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Aldi
Voor de derde keer presenteert Aldi zijn zomercollectie voor miniprijzen. Kleding dragen met het kortingslogo van Aldi is nu trendy.
Het is niet langer een verrassing, het is nu een traditie. Lidl was de eerste die met zijn grafische codes speelde om zijn klanten kleding in zijn kleuren aan te bieden, en injecteerde een flinke dosis humor in de mix met zijn inmiddels beroemde "kersttruien". In 2022 volgde Aldi dit op met een hele collectie die niet te koop was, maar te winnen via een wedstrijd, gebaseerd op het thema van zomerse muziekfestivals. In 2023 werd de actie herhaald en zelfs uitgebreid, waarbij de collectie in beperkte oplage werd verkocht tegen zeer democratische prijzen.
Ook al bewijst het weer het niet, we zijn nog maar 4 dagen verwijderd van de zomer, het moment dat Aldi uitkoos om zijn prêt-à-porter fanwear-collectie te onthullen. De collectie bestaat uit T-shirts, sokken, petten, hoeden, fanny packs, schoudertassen, slippers en strandlakens. Klanten kunnen alle items vanaf zaterdag 29 juni voor minder dan 10 euro per stuk kopen in alle ALDI-winkels zolang de voorraad strekt. Ontwerpster Sarah Roelstraete zegt over deze nieuwe trend: "Fanwear wordt tegenwoordig echt als modeartikel gekocht. Fanwear kleding en accessoires worden collectors items voor de trendy. Ondertussen wordt deze fanwear geshowd op Aldi-medewerkers: zij zijn uitgekozen om model te staan voor een campagne die onder andere op de folder en op sociale netwerken zal lopen."
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?