Aldi gaat vanaf 2 maart extra groenten en fruit aanbieden in bulk en dat zowel in ons land als in Luxemburg. “Met deze aanpassing vermijden we op jaarlijkse basis minstens tientallen tonnen plastic verpakkingen. Alweer een stap in de goede richting”, aldus Stefaan De Schepper, manager corporate responsibility bij Aldi. 

Uien, wortelen, aubergines, courgettes, (aard)appelen, bananen, citroenen, witloof,… Het is maar een greep uit het ruime aanbod aan groenten en fruit die klanten vanaf volgende week bij de hard discounter los kunnen kopen. Aldi heeft immers besloten om zijn bestaande gamma aan bulkproducten waaronder bloemkolen, avocado’s en meloenen fors uit te breiden. Concreet gaat het om 18 soorten groenten en fruit die al in het gamma waren, maar die nu ook los worden aangeboden. Zo wil de supermarktketen de strijd tegen plastic nog verder opvoeren, iets wat al jaren een belangrijke pijler is bij de discounter.  “Met deze aanpassing vermijden we op jaarlijkse basis minstens tientallen tonnen plastic verpakkingen. Alweer een stap in de goede richting”, zegt Stefaan De Schepper, manager corporate responsibility bij Aldi. “De klant zal een beroep kunnen doen op de gratis aangeboden FSC-gecertificeerde papieren zakjes om de losse groenten en fruit netjes in op te bergen.” 

Door meer bulkproducten aan te bieden, wil Aldi ook inspelen op de steeds kleiner wordende huishoudens . “Navraag bij onze klanten leerde ons dat los verpakte groenten en fruit het antwoord is op dit fenomeen. Door ze zelf hun hoeveelheden te laten bepalen, kunnen we een nog betere service aanbieden”, legt Kilian De Geyter, category manager Fruit & Vegetables bij Aldi, uit. 

Toch benadrukt De Geyter wel dat het aanbieden van kwalitatief hoogstaande en verse groenten en fruit tegen een lage prijs het streefdoel blijft. “We hebben ons bij elk artikel kritisch de vraag gesteld of een plastic verpakking nog nodig was”, gaat De Geyter verder. “Hierbij is de houdbaarheid en versheid van het product van cruciaal belang voor ons. Enkel als we dat konden garanderen, werd de keuze gemaakt om de groenten en fruit los aan te bieden.” Om de versheid en kwaliteit trouwens helemaal te garanderen worden de producten continu gecontroleerd, zowel voor ze in de magazijnen komen, als in de winkels.  “Geen inspanning is te veel voor om kwaliteit te garanderen van het land tot bij de klant,” besluit De Geyter.

#greenmonth

Gondola.be staat heel de maand februari in het teken van duurzaamheid. Geïnteresseerd in meer duurzaam nieuws?

Klik dan hier!
#greenmonth