- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Een rollercoaster, noemt hij het. Nooit eerder in zijn carrière maakte Ruben Dewaele, hoofd van drie AD Delhaizes, een Proxy Delhaize en een fitnesszaak in de Kempen, zo’n intense periode mee als de coronacrisis. Nu de rust een klein beetje teruggekeerd is, blikt hij terug, maar ook vooruit. “In drie maanden tijd hebben we een evolutie van jaren doorgemaakt.”
Ruben Dewaele ontvangt ons in Arendonk, een kleine plaats diep in de Kempen waar hij een AD Delhaize heeft. Buiten worden klanten persoonlijk ontvangen door een bediende die winkelwagens ontsmet, op de eerste verdieping bevindt zich het kantoor van de CEO van De Kruideniers, het familiebedrijf dat (voorlopig nog) vier lokale supermarkten en een fitness telt. Retail zit in het bloed van de familie. Ooit baatten ze zes winkels uit, maar daar blijven er nu nog vier van over, en binnenkort wordt er nog een verkocht. “We hebben drie AD Delhaizes en één Proxy. Die laatste moest normaal gezien in maart overgenomen worden door een andere partij, maar daar heeft de coronacrisis een stokje voor gestoken. De overname moest gebeuren op vrijdag 13 maart, het moment waarop de crisis begon en de lockdownmaatregelen ingevoerd werden. We gaan bekijken of we de overname nu kunnen laten plaatsvinden.”
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?