Amazon Warehouse
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Amazon Warehouse
Amazon lanceert zichzelf in de tweedehands markt door in Nederland gebruikte producten te verkopen via zijn platform Amazon Warehouse.
Amazon Warehouse is een platform dat de e-commercereus toelaat om een eerste stap te zetten in de tweedehandsmarkt in Nederland. Consumenten kunnen er tweedehands of teruggestuurde producten kopen uit 16 categorieën: boeken, speelgoed, elektronica, muziekinstrumenten, schoenen, hygiëne en gezondheid, dierenaccessoires, tuin, … . “Al onze producten worden aan onze kwaliteitstest onderworpen vooraleer ze verkocht worden. We evalueren het functioneren van het product en hoe het eruit ziet, daarna maken we een nauwkeurige beschrijving vooraleer we het verkopen. We kijken ook of er iets ontbreekt en of het pakje beschadigd is. Afhankelijk van de resultaten van onze kwaliteitstest quoteren we de artikelen: ‘zo goed als nieuw’, ‘heel goed’, ‘goed’ en ‘acceptabel’. Leden van Amazon Prime genieten van gratis levering aan huis en elke aankoop valt onder de retourpolitiek van Amazon. Klanten kunnen dus producten terugsturen en in het geval van breuk na de retourperiode een herstelling of terugbetaling. Het is voor Amazon een manier om afval te vermijden op een moment waarop het bedrijf zware kritiek krijgt over verspilling.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?