- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Amazon beleeft door de coronacrisis gouden tijden, maar er weerklinkt ook steeds meer kritiek: het bedrijf van Bezos knijpt kleine handelaars dood en concurrenten hebben het steeds moeilijker om tegen Amazon op te boksen. “Dit brengt schade toe aan de economie.”
De corona-crisis doet veel handelaren vrezen voor hun toekomst, maar niet Amazon: het bedrijf is groot en wordt alleen maar groter. In het derde kwartaal van dit jaar zag de e-commercegigant zijn omzet de hoogte in schieten tot 96 miljard dollar, volgens The New York Post nam het bedrijf wereldwijd 427.000 mensen extra in dienst. De aandelenkoers van het bedrijf is sinds maart verdubbeld, Jeff Bezos zag zijn persoonlijke vermogen met 13 miljoen dollar per uur toenemen. De reus is een veelvraat geworden, een evolutie die steeds meer wrevel wekt. Magazijn- en callcentermedewerkers van het bedrijf protesteerden op Black Friday tegen de hoge werkdruk, de lage lonen en het scherp tegen vakbonden gerichte beleid.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?