- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Amazon wil verschillende fysieke winkels van 30.000 m2 openen in de Verenigde Staten. De aftrap wordt gegeven in Ohio en Californië. Dat schrijft The Wall Street Journal.
Fysieke winkels zijn een zegen voor e-commercebedrijven als het gaat om een mogelijke uitbreiding. Daarom wil Amazon nu grote filialen openen in de VS. Welk assortiment de e-commercereus zal aanbieden, is nog niet duidelijk. Het voordeel van de fysieke winkel is dat klanten producten kunnen testen alvorens ze te betalen, wat de klantenervaring ten goede komt. Het is erg waarschijnlijk dat kleding een belangrijk onderdeel van het assortiment zal uitmaken. Amazon is immers de grootste verkoper van confectiekleding in de VS, vóór Walmart.
Het is niet de eerste keer dat Amazon experimenteert met fysieke winkels, want in 2015 opende de Amerikaanse reus al een aantal boekenwinkels in het hele land (momenteel zo'n twintig). Het bedrijf testte ook al zijn Amazon Go-concept. Het valt nog te zien of dit concept van XXL-winkels succesvol genoeg zal zijn om internationaal uit te rollen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?