- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
In het najaar starten de winkels van Aveve met een nieuw concept dat draait rond DIY. Vanaf september zullen DIY-pakketten aangeboden worden die klanten zelf kunnen samenstellen.
Voor de samenstelling van de DIY-pakketten worden verschillende producten uit het Aveve-gamma samengebracht en samen aangeboden in de winkels in een inspiratiehoek bij de relevante thema-afdeling (‘food’, ‘tuin’ of ‘dier’). Klanten kunnen daar dan een kijkje nemen en hun eigen DIY pakket samenstellen met de producten. De keuze om niet met kant- en klaar verpakte DIY pakketten te werken is bewust: “Zo kan de klant zelf bepalen welke hoeveelheid hij nodig heeft. Bovendien willen we in onze DIY pakketten ook gaan werken met verse producten. Daarvoor is deze formule ideaal!”, zegt Sabine De Veilder, CMO bij Arvesta.
Sinds de Aveve-winkels vorig jaar een nieuw winkelconcept aangemeten kregen, is het voedingsaanbod nog meer uitgebreid en beslaat het vandaag veel meer dan alleen thuisbakken. Zo vind je in de afdeling “Lokaal Lekker” voortaan een nog ruimer aanbod verse groenten en fruit, zuivelproducten en heel wat streekproducten zoals ontbijtgranen, confituur, koekjes en limonade. “Naar de toekomst toe willen we hier nog meer op inzetten,” aldus Sabine De Veilder, “Door te werken met een korte keten ondersteunen we lokale producenten en kunnen we seizoensgebonden, verse en eerlijke producten aanbieden, recht van bij de boer. Dat maakt onze winkels uniek.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?