- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Reclame voor barbecuespullen van Colruyt pakte de voorbije dagen twee keer heel pijnlijk uit. Eén keer dook de reclame op bij een artikel over de brand in de Kempen, een andere keer bij het cremeren van lichamen in India.
Heel wat krantenlezers wreven zich het voorbije weekend verbaasd uit de ogen. Bij een artikel van twee pagina’s in Het Nieuwsblad over de brand in een natuurgebied de Kempen die maar niet geblust raakte, stond als reclameboodschap ‘Jouw barbecue begint bij Colruyt’. Tegelijk verscheen op de voorpagina van de weekendkrant van De Morgen dezelfde reclame bij een artikel over de corona-crisis in India, met als titel ‘Er is geen hout meer om lichamen te cremeren’. Een bijzonder pijnlijk toeval, dat op sociale media voor ophef zorgde. “We kregen enkele reacties binnen van klanten die zich afvroegen of dit toeval was”, zegt woordvoerder Hanne Poppe. “We betreuren heel erg dat dit gebeurd is. Het is een zeer ongelukkig toeval. We bepalen niet welk nieuws er op welke pagina in de krant komt waarop onze advertenties gepland zijn. We nemen via de marketingafdeling contact op met de kranten in kwestie.” Colruyt heeft met het voorval bijzonder veel pech: de kans op een pijnlijke samenloop is op zich al klein. De kans dat het twee keer in één weekend gebeurt, in twee verschillende kranten, is nog veel kleiner.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?