- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Chocoladeproducent Barry Callebaut heeft van de Europese Commissie de toestemming gekregen om de gezondheidsclaim ‘Acticoa’ te gebruiken. Die geeft aan dat de chocolade goed is voor het hart en bloedvaten.
Het zijn de flavonoïden in cacaobonen die de elasticiteit van de bloedvaten bevorderen en zorgen voor een goede bloedsomloop. De flavonen zitten ook in rode wijn, thee en fruit zitten. Barry Callebat ontwikkelde een productiemethode waarbij de antioxidanten bewaard blijven in de chocolade. Na jaren van onderzoek en gelobby is de claim nu eindelijk binnen voor de chocoladeproducent. Die mag de naam ‘acticoa’ gebruiken op de verpakking van zijn producten, net als zijn. En daar zitten FMCG-grootheden als Nestlé, Unilever en Mondelez.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?