- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Vergeet Bavaria, vanaf nu is het Swinkels Family Brewers. De groep achter merken als Bavaria, Palm of Rodenbach verandert van naam omdat die de grote verscheidenheid aan merken niet zou dekken. Het bier dat naar zijn stichter vernoemd werd, behoud wel zijn naam.
Volgend jaar viert de brouwersgroep Bavaria zijn 300ste verjaardag, al zal dat niet onder zijn huidige naam gebeuren. Het bedrijf dat in mei 2016 Palm Belgian Craft Brewers in handen kreeg, heeft namelijk beslist om zijn handelsnaam te veranderen. De reden? De naam Bavaria zou te beperkt zijn als naam van het bedrijf, rekening houdend met de grote verscheidenheid aan merken die de brouwer produceert. Daarom zal de groep voortaan als Swinkels Family Brewers door het leven gaan.
“De keuze voor de nieuwe naam Swinkels Family Brewers komt voort uit wat ons met elkaar verbindt. Al onze brouwerijen hebben hun eigen historie en karakter, maar we delen de passie voor bier, vakmanschap en een gezonde dosis ondernemersgeest. Dat zijn de familiewaarden waarmee we al 300 jaar succesvol zijn", verduidelijkt directievoorzitter Jan-Renier Swinkels.
De brouwersgroep behaalde in 2017 nog een recordomzet van 659 miljoen euro, een stijging van 6,5%. Al zorgden zware investeringen er wel voor dat het bedrijf zijn winst zag dalen. Zo investeerde Swinkels Family Brewers in 2017 nog 20 miljoen euro in Palm Belgian Kraft Brewers.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?