Albert Heijn
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Albert Heijn
Sinds het begin van de coronacrisis geven de Belgen 11,4% meer uit in de supermarkt. De reden ligt onder meer bij het feit dat de prijs van verse producten het afgelopen jaar sterk gestegen is, blijkt uit gegevens die gepresenteerd werden tijdens het Verscongres van Gondola. De totale jaaruitgaven bedragen gemiddeld 5.668 euro per huishouden.
De pandemiemaatregelen hebben de consumptie van de Belg grondig hertekend. De thuisconsumptie groeide met 12,3%, zo blijkt uit gegevens van GfK die tijdens het Verscongres van Gondola bekend gemaakt werden. De impact op de uitgaven in de supermarkt was navenant: de gezinsuitgave in foodretail steeg met 11,4%, naar gemiddeld 5.668 euro per huishouden op jaarbasis.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?