- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Het groeiende succes van diepvriesproducten tijdens de lockdown zet zich door. De categorie kan daardoor mooie cijfers voorleggen: +6,1% in volume, geven cijfers van Nielsen aan.
Een half jaar nadat de coronacrisis in ons land los barstte, is de vaststelling duidelijk: diepvriesproducten doen het uitstekend, met 6,1% groei in volume en een stijging van 4% in prijs. Er zijn verschillende producten die zich onderscheiden, laten de cijfers van Nielsen zien: helemaal bovenaan staan soepen en bouillons, met een stijging in volume van 28,6%, gevolgd door vis en zeevruchten (+8,5%), groenten (7,7%) net als bereide schotels en vlees, die een groei in de buurt van 6% laten zien. Vooral het grote succes van soepen en bouillons springt in het oog. Tahnee Leroy, group marketing manager bij Ardo: “We hebben een stijging van de verkoop in diepvriesmix en traditionele producten zoals groenten.” Volgens Leroy willen consumenten hun dagelijkse portie vitaminen hebben. “Die krijgen ze makkelijk en goed binnen door diepvriessoep te eten.”
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?