- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Belgische Albert Heijn-winkels waren vorig jaar voor het eerst winstgevend. Dat heeft Dick Boer (CEO Ahold) gezegd in een interview met zakenkrant L'Echo.
Ahold heeft nog nooit vrijgegeven hoeveel omzet de Belgische AH-winkels draaien en ook de groeicijfers blijven onduidelijk, omdat de resultaten van AH België steevast bij Nederland geteld worden. We weten nu wel dat de Belgische winkels van Albert Heijn rendabel zijn. Dat zegt Dick Boer (CEO Ahold) althans in een interview met L'Echo/De Tijd. “Nog steeds groeit Albert Heijn fors (in België, red.). Vorig jaar waren onze Belgische winkels voor het eerst winstgevend", zegt de toekomstige CEO van Ahold Delhaize.
AH stak de grens over in 2011 en opende sindsdien 39 vestigingen in ons land. De retailer heeft altijd gezegd tegen eind dit jaar 50 winkels te hebben in België, maar nu moederbedrijf Ahold gaat fuseren met Delhaize is het onduidelijk wat er met die doelstelling gebeurt. Ook over de toekomst van Albert Heijn als merk op de Belgische markt heerst nog onduidelijkheid. Delhaize zal als merk zeker niet verdwijnen in België, herhaalt Boer. "Delhaize blijft in België het belangrijkste merk van Ahold Delhaize".
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?