- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Kleine Belgische brouwerijen, die al enkele jaren aan een opmars bezig zijn, zijn bijzonder populair geworden sinds het begin van de crisis. De rekken van de supermarkten breiden uit, maar er is niet genoeg plaats voor iedereen.
Oud Beersel en Eylenbosch in Vlaanderen, Brussels Beer Project en Brasserie de la Senne in Brussel, en Bertinchamps of Curtius in Wallonië… Het zijn maar enkele van de vele kleine brouwerijen in België. De interesse voor deze brouwerijen is niet nieuw, maar de gezondheidscrisis en de daarbij horende sluiting van de horeca, heeft de beweging in de retail in een stroomversnelling gebracht. Delhaize heeft bijvoorbeeld de verkoop van streekbieren in acht jaar tijd met 225% zien stijgen. “Dat komt neer op een jaarlijkse stijging van 25%”, vertelt Roel Dekelver, woordvoerder van Delhaize. “We bieden vandaag 750 referenties, afkomstig van 250 verschillende brouwerijen aan. Klanten zijn op zoek naar diversiteit en vernieuwing, en het verhaal achter de brouwerijen helpt ons om hun specialiteiten in de verf te zetten.”
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?