Emy Elleboog
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Emy Elleboog
De Belgische online supermarkt Hopr start dit kwartaal nog met zijn activiteiten. Door de coronacrisis liep het project van de Limburgse ondernemer Stijn Martens vertraging op, maar nu is alles in gereedheid, vertelt hij aan Gondola.
Het zijn geen makkelijke maanden geweest voor Stijn Martens, de ondernemer achter de eerste online supermarkt van ons land. Hopr moest normaal gezien vorig jaar van start gaan, maar corona gooide roet in het eten. Martens laat nu aan Gondola weten dat zijn project dit kwartaal nog van start gaat. In welke stad dat zal zijn, houdt hij nog even geheim, al is de kans groot dat het in Hasselt of Leuven zal zijn. Dat zijn de steden die al ter sprake kwamen.
Stijn Martens was eerder actief als online marketingmanager bij Brussels Airlines en marketingdirecteur bij telecomprovider Mobile Viking. Hij ziet in ons land heel wat mogelijkheden voor een online supermarkt. “Belgen zijn klaar voor gratis thuislevering van online boodschappen”, zei hij in een interview met Gondola. Hij wil het verschil maken met gratis leveringen, terwijl klassieke supermarkten geld vragen onder een bepaald bedrag. Hopr wil ook met next day delivery werken. Door de coronacrisis heeft online boodschappen doen aan populariteit gewonnen, waardoor het project nog aantrekkelijker geworden. “Er zijn al 2.500 mensen die zich ingeschreven hebben”, meldt Stijn Martens. “En dat zonder marketingbudget.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?