- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
In deze drukke tijden wordt er volop beroep gedaan om het supermarktpersoneel om de boel draaiende te houden. Als bedankje hebben retailers besloten om hun personeel te belonen met kortingsbonnen.
In Frankrijk geven de meeste supermarktketens (Auchan, E. Leclerc enzovoort) al een premie van 1.000 euro aan hun winkelpersoneel. “Dit bonussysteem is helaas minder compatibel met de Belgische markt”, verklaarde Myriam Delmée deze week aan Gondola. Het systeem van kortingsbonnen in de winkel lijkt een beloningssysteem te zijn dat meer in lijn ligt met de Belgische markt, ook al ijveren sommige vakbonden voor extra verlofdagen voor werknemers. Maar hoe bedanken Belgische retailers nu echt hun personeel? Wij zetten het voor u op een rijtje.
Delhaize: De 22.000 werknemers van Delhaize (geïntegreerde winkels) krijgen tijdens maart en april 25% korting bij een totaal aankoopbedrag van 400 euro. Dit kortingssysteem is niet nieuw, maar werd verhoogd door het coronavirus. Tot voor kort had het personeel recht op 10% korting op een maximumbedrag van 300 euro.
Colruyt: “We bekijken momenteel intern hoe onze beloning er precies zal uitzien, maar het mag duidelijk zijn dat ons personeel, of het nu om een logistieker of een winkelmedewerker gaat, beloond zal worden”, verzekert Nathalie Roisin, woordvoerster bij Colruyt Group, ons. “Er zal deze week nog een beslissing volgen.”
Lidl: Alle 10.000 medewerkers in België krijgen een cheque. Concreet krijgen ze 1 euro korting bij een aankoop van 3 euro in de winkel. Deze cheques zijn een jaar geldig en kunnen een maximumbedag hebben van 170 euro.
Aldi: “Het bedrijf is bereid een toegeving te doen aan zijn personeel, maar we willen graag op sectorniveau zien wat de mogelijkheden zijn, alvorens een beslissing te nemen”, verduidelijkt Jason Sevestre, woordvoerder van het bedrijf. “De beslissing zal binnenkort volgen.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?