- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De initiatieven Le Cochon bien-être en BePork zijn onlangs in het leven geroepen om het imago van de Belgische varkenssector te verbeteren. Bieden deze kwaliteitslabels, naast andere kwaliteitsinitiatieven rond Belgisch varkensvlees, perspectieven voor groei?
Nitrieten, de belangstelling voor plantaardige producten en gezondheidscrisissen in de vleessector kwamen de varkensindustrie duidelijk niet ten goede. Maar verschillende duurzame initiatieven helpen het imago van varkensvlees, dat in België met ongeveer 50% van de verkoop het belangrijkste vlees is wat consumptie betreft, te herstellen. In juni lanceerde Marcassou, dat gelegen is in het Waalse Champlon en gespecialiseerd is in Ardense gezouten ham en droge worst, het label "Le Cochon bien-être". Daarvoor werkt het merk samen met 9 lokale familiale landbouwers uit de Ardennen, in de buurt van de fabriek van Marcassou. Het idee is om de afkomst en de kwaliteit van het vlees te waarborgen, net als het respect voor normen rond dierenwelzijn.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?