BelOrta
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
BelOrta
Appelen met peren vergelijken? Dat is een klein kunstje voor BelOrta. Maar de groente- en fruitcoöperatie heeft veel meer in petto. Het resultaat daarvan was op 24 en 25 oktober te zien op de tweejaarlijkse BelOrta Product Show.
De grootste aanbieder van fruit en groenten in ons land speelt graag in op vragen van klanten en op de innovatiecultuur van onze telers. Op de BelOrta Product Show kan je het volledig assortiment van de beste groenten en fruit die de Lage Landen te bieden hebben bewonderen. Bovendien maken bezoekers kennis met nieuwe rassen die een (nog) betere smaak opleveren, de nieuwste clubrassen en tal van andere nieuwigheden, zoals nieuwe kruiden, kiemgroenten, een geweldig smakende kerstrostomaat, groene pompoen en nog zo veel meer. “En dan hebben we nog niet eens over nieuwe concepten en verpakkingen”, zegt Glenn Sebregts, divisiehoofd Marketing & Externe Communicatie bij BelOrta.
Sommige bezoekers beschouwen deze Product Show als een pretpark.
De BelOrta Product Show brengt bezoekers met andere woorden in contact met de nieuwste tendensen. De BelOrta-collega’s aanwezig op het event praten gasten bij over het afgelopen jaar, maar ook over de vooruitzichten voor 2025. “We blijven afhankelijk van het weer, maar cijfers van telers geven alvast een eerste indicatie”, aldus Glenn Sebregts. Sommige bezoekers beschouwen de Product Show als een ontdekkingsreis en laten alles op zich afkomen, anderen hebben een specifiek doel (product) voor ogen.
Een primeur op de BelOrta Product Show 2024 was de digitale routegids. Die maakte het de bezoekers gemakkelijk om het overzicht te bewaren. En na het proeven kon men meteen beoordelingen geven. “Op die manier kunnen klanten zélf mee het assortiment van de toekomst bepalen”, zegt Glenn Sebregts. Blijvende rode draad daarin is het belang van lokaal vakmanschap. “Lokaal geteelde groenten en fruit onderscheiden zich door superieure smaak, kwaliteit, houdbaarheid en nog zo veel meer. Die superieure kwaliteit willen we laten zien, voelen en proeven tijdens de Product Show.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?