Sligro
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Sligro
Sligro is 2023 begonnen zoals het 2022 eindigde: met een sterke groei. In het eerste kwartaal zag de Nederlandse groothandel zijn omzet met 35,5% stijgen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. "De omzetniveaus die we hebben behaald in de overgenomen Metro-winkels zijn bemoedigend", aldus het bedrijf.
Sligro behaalde in het eerste kwartaal van 2023 een omzet van 634 miljoen euro, ofwel een stijging van 166 miljoen (+35,5%) ten opzichte van de 468 miljoen een jaar eerder, toen bepaalde coronamaatregelen nog van kracht waren. Deze beperkingen beletten de groothandelaar niet om 2022 af te sluiten met een totale omzet van bijna 2,5 miljard euro (+30,8% tegenover 2021). Als we dieper ingaan op het eerste kwartaal van dit jaar, zien we dat Sligro zijn omzet zowel in Nederland (553 miljoen tegenover 423 miljoen in 2021) als in België ( 101 miljoen tegenover 45 miljoen in 2021) kan verbeteren. De goede resultaten in België zijn vooral te danken aan de overname van de 9 Metro-winkels, die bij hun heropening werden omgedoopt tot Sligro-M. Zij waren goed voor een omzet van 31 miljoen euro. “Wij zijn verheugd en trots over de wijze waarop we de vestigingen na overname hebben heropend. De omzetniveaus die we in het eerste kwartaal realiseerden zijn bemoedigend”, klinkt het bij Sligro. “Wij liggen dan ook goed op schema om tegen het einde van 2023 op de geplande 70% van de ‘oorspronkelijke omzet’ uit te komen.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?