Nisran Azouaghe
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Nisran Azouaghe
Van Eccelpoel in Herentals is allesbehalve een standaard supermarkt. Hoewel het enkele A-merken aanbiedt, is het vooral een grote versmarkt met een immens wijnaanbod, waar alles in het teken staat van ambacht, kwaliteit en familie. “We hebben een uniek concept, dat zich tussen de lokale slagerij, bakker, wijnhandel … en de grote supermarkten in bevindt. Het gebrek aan rechtstreekse concurrenten geeft ons vertrouwen dat er zeker nog ruimte is om te groeien”, aldus Lawrence Vechter, een van de uitbaters.
Voor de start van het verhaal keren we terug naar 1948, toen grootmoeder Leontine Pelsmaekers in het pand naast de huidige winkel begon met een winkeltje dat exotische waren verkocht. “Ook toen al onderscheidde ze zich door sterk te focussen op kwaliteit en op producten die je nergens anders vond. Ze ging echt op zoek naar het verhaal achter de producten en wou iets anders doen dan anders”, vertelt Lawrence trots. “Dat ‘uniek zijn’ is ons met de grote paplepel ingegoten, generatie op generatie, en is iets waar we ook nu nog steeds naar streven.”
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?