- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De vier Belgische Bio c' Bon-winkels vervoegen de Sequoia groep. Dit moet helpen om het netwerk van Sequoia in Brussel te versterken.
Recent meldden we nog dat de overname van Bio c' Bon Frankrijk door Carrefour geen betrekking had op de Belgische winkels van de bioketen. Al had het wel gevolgen voor de Belgische structuur, die vastbesloten is haar supply chain te versterken. Een mooie oplossing is zojuist bereikt, want de vier Brusselse winkels van Bio c' Bon (Bascule, Dumon, Stéphanie en Alsemberg) treden nu toe als filialen van de Sequoia groep.
"Als bioketen kunnen we profiteren van deze samenwerking om onze aanwezigheid in Brussel te versterken, bioproducten toegankelijk te maken voor zoveel mogelijk mensen en te profiteren van synergieën op het gebied van logistiek, informatietechnologie en inkoop’, vertelt Hervé Comot, directeur van de Sequoia groep. Mahaut Housieaux de Lesquen, directrice van Bio c' Bon België, verheugt zich ook over deze alliantie. Ze benadrukt aan Gondola dat dit de betrokken winkels zal helpen om zich op de markt te verankeren en te profiteren van nuttige synergieën. Via deze alliantie wil Sequoia klanten een gemeenschappelijk assortiment aanbieden, de commerciële kennis en marketingacties bundelen, profiteren van de expertise van de groep en hun commerciële activiteit nieuw leven inblazen. Bovendien kan de bioketen haar aanwezigheid en positie als toonaangevende pionier in Brussel zo versterken.
In 2020 waren de twee bedrijven goed voor een omzet van 36 miljoen euro. Dat willen ze dit jaar optrekken tot 38 miljoen. In totaal stellen ze bijna 200 mensen tewerk.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?