- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Supermarkten ontdekken steeds vaker de categorie van bloemen en planten en vergroten hierin hun marktaandeel. Ze zijn inmiddels goed voor 29% van de sierteeltbestedingen in België. Al daalden de sierteeltbestedingen wel door de lagere gemiddelde prijs. Dit blijkt uit de gegevens die GfK Belgium verzamelde via de consumerscanmethode bij 6.000 Belgische gezinnen in opdracht van VLAM over de periode juli 2019 – juni 2020.
In de periode juli 2019 tot juni 2020 bedroegen de totale particuliere sierteeltbestedingen in België 366 miljoen euro of 32,28 euro per capita. 62% hiervan of 226 miljoen euro wordt gerealiseerd in Vlaanderen. De neergaande tendens van de sierteeltbestedingen leek gestopt te zijn in 2018 en de verwachtingen waren hoopvol, tot de coronacrisis. De sierteeltbestedingen daalden de voorbije periode met 12%. In Vlaanderen bleef deze daling beperkt tot 9%.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?