- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Vanaf september krijgen de Belgische Blokker-winkels een aangepast assortiment. Niet alleen worden bestaande producten vervangen, maar er komen ook nieuwe producten bij rond de thema's: school, fiets, baby, huisdieren en kunstbloemen. Ook nieuw zijn huismerk-schoonmaakproducten en producten van de Nationale Loterij.
Het Blokker-aanbod bestaat vandaag uit meer dan 10 categorieën. Vanaf september wordt dat aangevuld met schoolartikelen, een assortiment babyartikelen, producten voor kat en hond, accessoires voor de fiets, een aanbod in kunstbloemen en zelfs een eigen lijn Blokker-schoonmaakproducten. In september start ook een samenwerking met de Nationale loterij voor de verkoop van Win for Life, Cash en Quick Pick Cards, klinkt het bij Blokker.
Ook nieuw in de assortimentsstrategie zijn de Super Deals: een hoek van producten die binnenkort uit de reguliere rekken gaan, worden er met stevige korting aangeboden. Zo kan Blokker korter op de bal spelen en haar producten altijd vernieuwen, aldus het bedrijf.
“Klanten die in september een bestaande Blokker of een Blokker in de nieuwe formule binnenstappen, zullen merken dat het aanbod er vertrouwd, maar ook helemaal anders uitziet: bijdetijds, no-nonsense en duidelijk. En aan een interessante prijs en met interessante aanbiedingen. Bovendien pakken we binnenkort uit met een stunt die ons toelaat om in alle Blokkers altijd de leukste en nieuwste producten te vinden. Maar daarover later meer …”, vertelt Sven Voets, marketing manager van Blokker België.
Deze veranderingen sluiten perfect aan bij het vernieuwingsplan dat Rob Schuyt, de huidige CEO van Blokker België en opvolger van Bernd Bosch die eind mei opstapte als algemeen directeur, in juni aankondigde. De 8 winkels in Sint-Truiden en in de regio Gent die al een make-over tot nieuwe Blokker kregen, boeren naar verluidt goed. “Daarom is deze assortimentswijziging een belangrijke stap in de upgrade van andere filialen naar het nieuwe winkelconcept”, vervolgt Voets. Blokker verwacht deze in 2019 stapsgewijs uit te rollen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?