- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
BNP Paribas Fortis heeft haar allereerste “flagship” geopend in het centrum van Gent. Het nieuwe kantoor wil online en offline versmelten door gebruik van nieuwe technologieën om zo een totaalbeleving te creeëren.
Het BNP Paribas Fortis-filiaal aan de Kouter in Gent werd de afgelopen maanden vernieuwd, maar kreeg meer dan een make-over. De bank introduceert er een volledig nieuw en uniek kantoorconcept, dat ontwikkeld werd in partnership met het Gentse trend- en marketingbureau Trendwolves. Die onderzocht vanuit jongerentrends wat de functie en invulling van een relevant bankkantoor in tijden van online en mobile banking, Bitcoins, Apple Pay en Google Wallet nog moet zijn.
Voor er sprake was van deze flagship, ontwikkelde Trendwolves al “Phygital Labs” voor BNP-dochter Hello bank, een plek waar consumenten online ervaringen kregen aangeboden in een fysieke setting. Er werd geëxperimenteerd met een jonge talentvolle mensen om nieuwe technologie te koppelen aan buitengewone winkelervaringen. Zo werd je lunch of broodje er goedkoper wanneer je via kinect (een technologie die beweging registreert) een aantal squats deed. Via een type indicator kon je op zoek gaan naar jouw financiële typologie, enz.
De flagship in Gent bouwt hier duidelijk verder op door online en offline in elkaar te laten overvloeien. Zo zal het makkelijk worden financiële informatie in het kantoor in te winnen tijdens het shoppen en erna alles via email doorgestuurd te krijgen. In het vernieuwde kantoor is er ook een 35m lange transparante Innovation Wall zijn, waarin de Innovation Library, de Phygital Lab en de Digital Kids Corner en Graffiti Wall zijn verzameld.
Naast nieuwe technologieën, wil BNP Paribas Fortis in het kantoor van 970m2 ook het belang van fysieke contactpunten benadrukken. “Mensen hebben nood aan menselijk en “echt” contact, aan betrokkenheid. We spreken hier van de slowcial trend”, klinkt het bij Trendwolves. “State-of-the-art phygital experiences maar met een menselijke gezicht”, voegen de trendwatchers eraan toe. Vandaar ook het lokale karakter van deze flagship.
De flagship wil de band die het kantoor met de Gentenaars heeft, laten zien en verder versterken. Onder meer door het organiseren van community events, door ondernemers ruimte te bieden om elkaar te ontmoeten en bij te leren, en door heel wat Gentenaars te betrekken bij de opbouw en werking van de flagship. Zo werden Gentenaars en Gentse fotografen ingeschakeld voor de werfcommunicatie, zullen Gentse ondernemende klanten in de kijker worden gezet, en nog veel meer.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?